Alla inlägg under september 2008

Av C☀ ♥ ☀ - 30 september 2008 23:11

Har som inte nått att skriva men tänkte att jag skulle försöka få ihop ett par rader om vad som varit och ska bli de närmaste dagarna.


I helgen har min söta särbo varit hos mig. Vi har som inte gjort något speciellt....bara varit.


Idag har jag varit till stallet...jag var ju givet vis där i helgen också...

Men idag följde SS med dit. Hon skrittade ut barbacka på min lilla pålla och det hade gått bra. SS häst avlivades i vinter efter att han varit sjuk en tid. Han blev nästan 20år det var bara nån månad kvar. Ett jätte fint svart brunt varmblod som jag ägt före henne. Han var en fröjd att hålla på med och han var helt underbar att tömköra och att rida. Han var som den första egna hästen som jag skolade efter eget huvud och erfarenhet. Och inte för att skryta....men med honom gjorde jag ett super jobb.

Han gjorde allt du ville när jag tömkörde honom och han gick som en klocka när jag red honom. Med SS var han lite lat för hon ville inte riktigt kräva av honom som jag gjorde för hon har lite dåligt självförtroende i sin ridning och vågade inte riktigt av rädsla för att göra fel. Men med mig så visste han att det var ingen vits att gorma för jag gav mig aldrig.


Men men...

Jag har erbjudit SS redan i våras att ta föl på min häst men då blev det inte för hon var nyseparerad och trodde att hon ville bo i stockholm. Hon flyttade ner till en kompis på prov men stog bara ut att bo där 1 månad sedan hade hon fått nog av 08:or. Så hon kom tillbaka.

Idag sa hon att hon inte ville leva utan hästar och frågade om erbjudandet fortfarande stod kvar.....och jag sa: JAPP!!!!

Så nu här framöver ska vi till min hästs uppfödare för det är hennes hingst vi vill använda. För SS ska diskutera pris för betäckning och andra kostnader i samband med fölet. Så hon vat vad det är hon måste spara till.


Så till sommaren blir det betäckning....JIPPIIIIIIIII!!!!!!

För mig är det en super lösning efter som att jag själv inte har råd att ta ett föl men känner att efter som att jag har ett sånt fint sto så vill jag att blodet ska leva vidare och då kan jag ju be om betäckningsrätt om det blir ett sto föl. Så när min är för gammal så är det fölet kanske 10år och då kan jag få en ny häst väldigt billigt mot för att köpa en redan färdig häst.


Kommande.....

Möte i stallet. Inte ett vanligt möte...ett rensa luften möte.

Känns väldigt jobbigt att måsta ha ett sånt...men, men...det är nödvändigt för det har fått gå åt helvete för långt.

Och även om det är jobbigt så måste jag ta tag i det för jag är ansvarig för stallet. Och på sätt och vis är det bra att jag är det för jag avgör även om jag kommer fram till besluten genom att diskutera med de andra. Även medryttarna lyssnar jag på och nu har det blivit så illa med stämmningen i stallet att 2 st redan har slutat och det har blivit "hot" om att andra också ska flytta/sluta om inte det görs något åt detta NU!

Men jag gillar inte att ha konflikter och skit snack mm mm i stallet och nu när jag äntligen fått veta typ ALLT så måste jag ta tag i det. Och det kommer inte att bli kul och det kommer säkert bli folk som blir riktigt arga och så kommer det finnas dom som kommer att gråta.


Nä, nu ska jag promenera min hund....och sedan ska jag sova.

Skriver snart...

Av C☀ ♥ ☀ - 29 september 2008 15:37

Men hur är det möjligt att allt ska vara så jävla jobbigt och svårt.

Min advokat ringde mig idag och berättade att beslutet för om min dotter ska få bo hos mig eller inte är flyttat 1 vecka. Så istället för att det skulle bli den 1/10-2008 så blir det den 8/10-2008.


Så nu ska jag plågas ytterligare 1 vecka.


Som att jag inte plågats nog.

Först fick jag vänta 1 år och 10månader på att rättegången skulle bli av och så nu ytterligare 1 vecka...

Jag är så jävla less.



Av C☀ ♥ ☀ - 26 september 2008 17:53

.......bara helt åt helvete.


ALLT har gått/går emot mig...upplever jag det som...

Gorm och bråk hela tiden. Skit snack. Man blir/har blivit utsatt för elaka handlingar av personer som man trodde att man kunde lite på, som man trodde brydde sig men det har visat sig nu att dom vara bara falska. Jag får veta gamla saker som är helt åt helvete och hade jag veta dom sakerna tidigare så hade jag...... Ja, jag vet inte vad jag hade tagit mig till.


SUCK!!!!!


Och jag har väääääääääldigt lång stubin och ett nästan oändligt tålamod med folk i min omgivning. Men vissa saker blir bara för mycket. Till och med för mycket så att jag känner att jag inte kan se "mellan fingrarna" nå mera.


SUCK!!!!!


Och på onsdag får jag veta hur det blir med min dotter. Om hon blir boende med mig eller inte......som om inte detta är tillräckligt för mig att oroa mig över.


SUCK!!!!!


Och allt jag kan säga om denna vecka och allt omkring mig är:

Behandla andra som du själv vill bli behandlad!


Av C☀ ♥ ☀ - 17 september 2008 09:09

Igår...


Var jag hos tandläkaren och gjorde en rotrensning av en kindtand(nere på vänster sida längst in). Roten var inflammerad men hade delvis dött. Hon dick bedöva 2 ggr för att det skulle ta och så fick hon bedöva direkt i roten 2 ggr för det tog sååååååååå ONT när hon rensade. Jag var bedövad hela kinden upp under ögat, lite av näsan, halva munnen och nästan hela tungan. När bedövningen släppte så fick jag så jävla ont i käken (tror att det är i leden) på vänster sida där dom lagat. Jag kan inte gapa ordentligt och jag kan inte tugga. Hoppas att det går över snart så man kan äta som folk.


Satt hos min kompis AE igår och kom hem ca 01:00. Somnade på soffan för jag tänkte bara ligga en liiiiiiten stund och kolla på tv och vaknade av att jag kände mig som ett Z i kroppen. Har ont lite här och var nu men det brukar bli bättre senare på dagen.


Grubblade väldigt mycket igår....

Saknar min dotter så enormt mycket. 1 oktober får jag veta vilket beslut som rätten har tagit och tills dess är det bara att vackert finna sig i att vänta. Men det är en plåga att vänta på beslutet.

Av C☀ ♥ ☀ - 15 september 2008 19:29

Har fått kommentarer vid 2 tillfällen av folk som verkar störa sig på att jag har häst och har en ryggskada...

Dom verkar tro att min ryggskada inte är så allvarlig och att jag på nått sätt skulle ha fifflat mig till sjukpension...


Och ja, jag har häst och jag har en ryggskada....

Varför ska det vara så jävla konstigt?


Bara för att jag har häst betyder ju inte det att jag lyfter och gormar som värsta toket när jag är i stallet. Jag är försiktig och jag har haft min skada sedan jag var 17år så jag vet var gränsen går för vad jag kan och inte kan göra.


Jag har 3 kotkompressioner, 2 utbuktande diskar, deformeradryggmärgskanal med nervrotspåverkan (har nästan ingen känsel på flera ställen i höger ben) och typ kronisk muskelinflammation. Och så har jag fått artros i höger axel och så misstänker dom att jag har nått blodkärl i kläm i ryggen som hindrar blodet att åka tillbaka från benet (så det kan svälla upp rejält som värst var höger lår 5cm grövre i omkrets än vänster lår). Och som om inte detta räckte så ha jag stresskänsligt hjärta och om det blir för mycket stress så kan jag svimma.

Och det är pga allt detta som jag är sjukpensionär och det är INGET som jag fifflat mig till som dessa personer som skrivit kommentarer verkar tro.

Man får ju inte sjukpension för skojs skull.


Och det mycket tack vara ridning och hästen som jag lyckats hålla mig i så pass bra skick som jag är. Det krävs lite speciella förutsättningar för att jag ska kunna rida. Jag kan inte rida i en vanlig sadel och hästen måste har ett väldigt mjukt rörelsemönster. Jag undviker att rida andras hästar (men visst händer det att jag prova andras hästar) för oftast får jag ont i ryggen av andras hästar och därför undviker jag detta.


Jag har även 2 tjejer som hjälper mig om det skulle vara så att jag inte kan eller orkar åka till stallet.


Jag kan tex inte ha värsta storstädningen hemma och åka till stallet samma dag. Och med stor städning menar jag dammsuga och skura. Jag kan inte arbeta (inte med nått av de yrken jag haft tidigare) och rida lika mycket som jag kan rida när jag inte jobbar. Hela tiden, varje dag får jag väga allt mot varandra.

Gör jag det ena så kan jag inte göra det andra.

Måste hela tiden göra mina måsten och försöka att väga dessa tillsammans med vad jag vill göra och vad jag mår bra av att göra. Om jag inte gör nått hemma på en hel dag då kan jag hålla på ganska mycket i stallet men om jag tex måste städa så orkar inte min kropp med att göra saker som får mig att må bra både fysiskt och psykiskt.


Jag tycker inte att det är rätt att bara för att jag har haft oturen att skada mig så ska jag inte ha rätt att göra saker för mig som får mig att må bra.

Vad blir jag för en person om jag aldrig kan göra saker som får mig att må bra....som det tex blir om jag skulle jobba?!


Jag tror nog inte att någon skulle vilja byta situation med mig när det gäller detta. Tänk dig själv att gå omkring och ha ont varje sekund alla dagar i veckan hela året........alltid.

Om man aldrig då gör saker som man mår bra av blir man inte lycklig själv och ingen i ens omgivning blir lycklig. Troligen så skulle ingen orka umgås med mig då för då skulle jag vara en riktigt olycklig person.


Så innan ni slänger in kommentarer ang detta så tänk er in i min situation.


Av C☀ ♥ ☀ - 15 september 2008 19:19

En vän till mig frågade hur jag vågar blogga...

Tänk om det är något som vänds emot dig om det blir en till rättegång sa hon.


Det fick mig att fundera lite.

Jag vet att man inte får peka ut någon...

Men jag tycker inte att jag gör det. Alla som läser om mig vet bara mitt förnamn och alla jag benämner här är endera initialer eller som son och dotter. Och visst....dom som känner mig vet vem det är jag skriver om men ingen annan kan ens ta reda på vem det är som jag skriver om.


Så frågan är...

Är jag då utpekande i min blogg eller inte?

Var går gränsen för utpekning?

Jag tycker inte att jag är utpekande i min blogg.


Ni får gärna kommentera detta!

Av C☀ ♥ ☀ - 11 september 2008 23:26

Nu har den varit...


Det kändes bra och min advokat sa att jag + mina vittnen gjorde jätte bra förhör. Så nu är det upp till rätten att göra sitt.


Det är ju endel saker som jag känner att jag irriterar mig på.


Det först var vittnesmålet som PÅ´s granne gav. Han anar nog inte hur korkad och fånig och dum i hela huvudet han verkade vara.

För det första så fick han det att låta som att han spionerade på mig och höll koll på vad jag gjorde och inte gjorde.

Han ljög om att mina barn ständigt var hemma hos honom.

Och...

På´s advokat frågade mig ang ett inlägg jag gjorde för jätte länge sedan på en blogg som jag inte har kvar för dom fick nå fel och all information försvann.

Vid ett tillfälle då grannen hotat med att sparka in huvdet på min hund för att han hoppat mot honom eller om det var nån av hans ungar så skrev jag i den bloggen att jag hatade honom och att han är dum i hela huvudet och att jag önskade att han skulle bli överkörd av ett tungt fordon och fick lida en plågsam död.

Och sedan när grannen vittnade.....jag säger då bara det...han är antagligen dum i hela huvudet. Han satt där och sa att han var sååå rädd och att han hade blivit såååååååååå skakad över att läsa detta så han hade gjort en polisanmälan om olaga hot mot mig.... oj, oj ,oj...lilla jag har skrämmt skiten ur grannen.

Jag säger då bara det!

Han är störd. An insåg nog inte hur töntigt och korkat det lät. Men han är korkad så hur ska han veta.

Känner verkligen avsky för den mannen och jag hoppas fortfarande att han ska trilla ner i ett mörkt hål och bara försvinna.

Vad jag tycker och vad jag önskar är inget hot. Det är bara personligt för mig.


Och ett av vittnena begick mened......och till det säger jag bara....vänta tills jag får tag i telefonlistorna från min operatör då ska jag sätta dit henne för mened så att det bara visslar om det.

Jag kallar henne här för JG och hon var vän med mig när jag bodde i stockholm. Hon ringde till mig  nån gång i december eller januari. Det var i alla fall före de muntliga förberedelserna och ville prata om en sadel med mig. Då frågade jag också henne om hur hon skulle ställa sig till att vittna. Hon sa att hon ville inte bli inblandad. Jag frågade också henne om hur hon skulle ställa sig till om PÅ ville ha henne som vittne.....då svarade hon att då fick han ju skylla sig själv om han tog henne som vittne. Vi pratade inte mer om det... Hon ringde mig ytterligare en gång ett tag senare och berättade om sadeln och så mailade hon mig om den och vi har även haft kontakt på msn. Så vi har haft kontakt.

Men jag trodde ju inte att hon skulle vittna och så vänder subba jäveln och hugger mig i ryggen...eller i alla fall försöker. Jag hoppas att hon trillar ner i samma hål som grannen...

Min mamma var vittne till det första samtalet för då var jag hemma hos henne och jag visade till och med henne att det var JG som ringde. Satans jävla falska subba.

Hon påstog även att min advokat inte talade sanning. Hon påstog att hon sagt åt honom att hon skulle vittna för PÅ. 

Till att börja med så ringde han till henne och då sa hon att hon blivit uppringd av PÅ´s advokat och att hon inte ville vittna för nån av oss. Och när vi lämnat in om vittnen och PÅ lämnat in om vittnen så for man inom en viss tid göra tillägg. I sista sekund blir JG med och så drog det ut ytterligare på tiden.


Det var väl som det med JG som irriterade mig. Så jävla falsk person får man leta efter. Ett tungt fordon....men det är bara vad jag önskar skulle hamna på henne....så det är inte ett hot bara en önskan.....eller kanske pulveriserad av ett tåg...men det är också bara vad jag önskar så det är fortfarande inget hot. Vilka äckliga personer man har haft som vänner och grannar.


Orkar inte skriva mera idag för jag blir så jävla upprörd av att bara tänka på äckliga falska satans jävla subbor så om jag inte slutar skriva kommer jag aldrig att kunna sova.


Jag önska en plågsam död åt alla falska och för nyfikna och för korkade personer. Men det är inget hot för det är bara vad jag önskar.

Av C☀ ♥ ☀ - 9 september 2008 00:47

Och så var det ett tag sedan jag skrev...

Imorgon eller rättare sagt idag har jag rättegång om min söta lilla dotter. Håll alla tummar för att det ska gå vägen för mig och dottern.....att vi får som vi vill...bo i luleå tillsammans.


Ska skriva mera inlägg dels om hur det går nu på rättegången men också om saker PÅ sagt och gjort mot dottern och mot mig.


Så alltså....

Håll alla tummar för att allt ska gå min och dotterns väg nu 9 och 10/9-2008.


Kram på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards