Direktlänk till inlägg 1 december 2009

2009-12-01...Tisdag....och nu är det december

Av C☀ ♥ ☀ - 1 december 2009 08:40

Och så är vi inne i december månad.

Natten till idag har jag haft min mammas hund hos mig.

Trodde att han skulle gny hela natten men han har sovit. Fick stänga ut min katt från sovrummet för han "retar" hunden hela tiden så...

Dom har träffats ett par gånger...min katt och mammas hund. Min katt är jätte nyfiken på hunden men han är samtidigt lite rädd. Mammas hun är lite busigare och skäller......Min hund han kunde inte skälla (rasen kan inte det) och han var ju vuxen när katten kom så han var bara busig ibland.


Det känns fortfarande tungt och tomt utan egen hund.

Ska skaffa en ny nån gång. Skulle vilja ha en likadan som den jag hadde men dela är dom jävligt dyra och så är det kanske inte en så praktisk hund att ha i norrbotten. Kanske sakffar mig en med mera hår som jag kan ta med mig till stallet även på vintern. Men i så fall blir det en blandras...måste bara hitta den perfekta korsningen. Och det kan ju dröja. Absolut ingen jaktras får vara inblandad. Gärna vallhun och sällskapshund av något slag. Och absolut en hane....ingen tik.


Det är lite underligt det där med vad man föredrar för kön på sina djur. Häst...då ska det absolut vara sto. Lite sådär humöriga från dag till dag.

Hundar....hankön. Har haft tik och tyckte det var svin jobbigt det där med löpningen. Katt.....föredrar hon katter men har just nu en hane och har haft hanar tidigare. Chinchilla....jag har ju haft både hane och hona av den sorten och jag föredrar hane. Honan som jag hade var lite bitig och tyckte inte om att sitta i famnen men båda hanarna som jag haft har varit väldigt sällskapssjuka. Kanske det har med individerna att göra och inte med vilketkön dom har. Vad vet jag. Ska då inte ha någon ny chinchilla när den jag har nu dör.


Nu har jag väl inte så mycket mera att skriva om idag. Ska fika och sedan åka och lämna tillbaka hunden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C☀ ♥ ☀ - 11 maj 2012 12:19

Problem som vanligt. Känns som att jag bara skriver här när det är problem. Jag har inte fått träffa min dotter i April....men hon åkte till sin farmor på påsklovet. Hennes farmor bor 5,5 mil ifrån mig...och jag fick inte ens träffa henne. Jo, ja...

Av C☀ ♥ ☀ - 5 mars 2012 18:46

Ja, vad ska jag säga... Har haft min dotter här hela sportlovet + ett par dagar extra. Helt underbart! Vi har ridit, vi har spelat spel, vi har pysslat, hon har varit med mig på jobbet mm... Vi har kul tillsammans och vi trivs väldigt bra til...

Av C☀ ♥ ☀ - 9 februari 2012 07:50

Idag har jag lite att göra.... Måste fixa hästarna innan jag ska åka till stan. Ska ev luncha med min sambo i stan. Ska på spa med min morbror. Ska på dans ikväll om det inte är snorkallt ute.   Helgen som var hade vi det lite jobbigt. -3...

Av C☀ ♥ ☀ - 30 januari 2012 13:06

Jag hade fått kommentarer från folk som ville att jag skulle börja skriva. Det finns tydligen dom som saknar mitt bloggande. Tack till er!   Jag ska göra ett försök att ta mig tid att ta upp detta.   Just nu finns det som inget speciellt att ...

Av C☀ ♥ ☀ - 2 februari 2011 11:39

Ja, livet går vidare. Efter att ha varit uppe i rätten (begärde verkställighet av dom) mot mitt X som jag har lilla C med så... Han fick i alla fall veta att han måste skicka henne men... Han ska ju betala upp till 2000kr /månad i resorna. Om r...

Ovido - Quiz & Flashcards