Alla inlägg under mars 2009

Av C☀ ♥ ☀ - 31 mars 2009 13:27

Imorgon blir jag 35år..... 35 jävla år....fatta hur gammal man är då. Tiden går lite för fort.

När jag var typ 18år så trodde jag att när jag var 35år så skulle jag ha alla mina 5 barn. Jag skulle bo i ett hus på landet och ha mina typ 3-4 arab hästar på gården och nån hund och ett par katter. Vara lyckligt gift mm mm.....

Och det har som inte blivit nått av det.

Ja, jag har ju en hund, en katt och en häst. Och 2 barn har jag....men då var inte tanken att det skulle vara olika pappor till barnen och att dom inte skulle bo med mig så här har det gått helt emot livsplanen. Jag har ju min söta särbo också.....men det är länge kvar där innan det blir nått giftemål för först ska vi ju bli sambo och se att vi kan leva med varandra.

 Ja, ja, sånt är livet.


Imorgon är alltså dagen....35-års dagen...

Ska ha tårtstund med min familj...det har vi alltid när någon fyller år. Har inte den blekaste aning om vem som kommer och vem som inte kommer. Min bil ska på reparation imorgon också. Det är nån idiot som har varit och försökt att bryta sig in i min lilla söta suzuki swift gti (1990 blekröd och ganska skruttig och ser ut som en soptipp invändigt). Men då har jag en jätte snäll och rar kille som jobbar på toyota i plåtverkstaden och han ska fixa den till mig helt gratis. Hur tur har jag då?  Men ett problem kvarstår... När den som försökt att ta sig in har brytit i  dörren så har gångjärnet blivit glappt så jag måste ha ett nytt sånt....och skroten hade inget....mekonomen hade inget.....så nu ska jag höra med bilkompaniet om dom har ett. Den måste ju vara fin min lilla röda.

Jag tycker jätte mycket om min bil och den går som en klocka och har som aldrig strejkat.

Till sommaren ska den lackas om..... Det är en annan som jobbar i plåten som ska göra det. Och han ska göra det gratis om jag hjälper till att slipa ner den och plocka isär den och så måste jag givet vis köpa själva lacken. Den ska i alla fall bli rosa metallic. Och ingen jäkla blask rosa utan en ganska skarp rosa färg......med glitter i. Det tror jag kommer att bli JÄTTE FINT!!!!!!


I lördags beställde jag en ny sadel till min häst. Jag ska få den i present av min söta särbo. Och idag fick jag aviseringen och tänkte....JIIIIPPPPIIIII!!!

Men så står det att den inte är här förrän 2009-04-02 Kl:16:00.....och det var ju inte så kul. Det är en bomlös engelsk sadel så man får tävla i den...så nu ska jag ha min medryttare till att tävla med min pålla i vår. Jag måste bara köpa en sadelhängare till den så att jag har någon stans att hänga den när den kommer.


Idag ska min syster flytta in i sin nya lägenhet. Så jag ska åka med mamma kl: 15:00 och hämta ett bord och nå stolar som syster yster har köpt. Och så ska jag till min lilla pålla idag men jag har kväll i stallet så det blir väl troligast lite senare. Ska åka vid 16/17-tiden med min medryttare och kolla på schabrak och annat till den nya sadeln. Det ska bli såååååååå kul.


Min söta särbo kommer till mig ikväll men han stannar bara tills imorgon för då ska han iväg på nån ekoparksinvigning i rautiorova (eller hur den nu stavas).


Nu ska jag lägga mig på soffan och slappa en stund innan jag ska ut med hunden och iväg med min mamma och syster.

Av C☀ ♥ ☀ - 30 mars 2009 13:35

Och så har en ny vecka börjat. Helgen har varit trevlig.

På lördag var det party. Jag och H fyller år med ca 1 veckas mellanrum så vi slog ihop festerna till en. Det var jätte kul. Och så var vi på fiskekyrkan. Mammas särbo och LW blev ganska väldigt berusade och även min söta särbo. Men det var i alla fall skit kul. Och "Elvis" var bra.


Söndag: Jag, min hund och min söta särbo tog en promenad till min mamma kring 13-tiden. Sedan åkte vi och hämtade våra bilar hos H. Min söta särbo kände sig så sliten att han orkde inte gå på buggen......men jag var där. Men nog kändes det att man inte var i toppform. Men det gick i alla fall bra och vi fick lära oss en ny snurr. Men det är fortfarande vissa på buggen som jag inte kan dansa med och så har jag fått ett par nya favoriter att bugga med. 


Idag är allt lugnt. Hade morgon i stallet och nog kändes det att klockan skulle varit 04:30(om man följt vintertiden).Alla hätarna var snälla och glada trots att det som var en timme tidigare än vanligt. Ska tillbaka till stallet lite senare för vi har stallmöte. Tänkte att jag ska rida innan mötet.


Av C☀ ♥ ☀ - 26 mars 2009 16:41

Idag har jag varit i kontakt med arbetsförmedlingen. Den 2/4 kl 14:00 ska jag och arbetsförmedlingen träffas på "min arbetsplats". Och dom ska kolla så att det ser bra ut med tanke på de "handikapp" som jag har och så ska det skrivas nå papper, prata mm. Det ska bli kul. Jag ska börja med 2 tim/dag och köra det ett par månader och sedan prova öka och se hur jag mår.


Hästen är frisk!!!!!

Hon hade ingen feber igår och idag på fm var hon pigg och glad. Hon skoddes idag men medryttaren ska ut till henne och rida mm. Men imorgon tänkte jag rida en liten sväng.


Jag har börjat spackla mitt sovrum. Det ska upp nya tapeter typ i helgen hoppas jag. Min söta särbo ska hjälpa mig att slipa, måla och tapetsera.


Var på stan idag en liten sväng....

Det var marknad. Och som vanligt så som jag gör på alla marknader så köpte jag strumpor. 15 par för 100kr. Och det var tur att det var marknad för jag var i stort behov av strumpor.

Av C☀ ♥ ☀ - 24 mars 2009 13:06

Vaknade 05:20 utan väckarklocka. Åkte till stallet för jag hade morgon. Matade alla hästarna och klädde på dom för det var -15 grader ute och den som hade kväll igår satte värmefläkten för lågt och utsuget för högt så det var bara +2grader i stallet. Min häst blev vaccinerad i söndags och igår hade hon feber 38,2grader och det bara rinner snor ur näsan på henne. Som vanligt så får hon alltså en reaktion på vaccinet. Det jag tycker är jobbigt är att hon blir sämre och sämre för varje år efter vaccin. Jag kan ju inte längre vaccinera henne mot stelkramp för sist jag vaccinerade henne mot det så fick hon stelkrampssymtom och höll på att dö. Jätte hög feber och hon kunde inte gå, äta eller dricka. Och på sva (statens veterinärmedicinska anstalt) rekomenderade dom att jag inte skulle vaccinera henne mot stelkramp nå mera. Hon fick sondas med vätska och hon hade dropp ett tag. Hon var jätte dålig i 2 dygn och sedan vände det men det tog säkert 2 veckor innan allt var ok med henne.

Och nu blir hon allts också ganska mycket påverkad av A2 vaccin. Den dag vi inte längre kommer att åka på nå utställningar eller tävlingar och vi bor på egen gård då ska hon inte behöva ta nå mera vaccin. Men så länge det finns risk att hon kan smittas så måste jag vaccinera henne. Min lilla vilda vackra.....hon ger mig nästan gråa hår ibland.


Pratade med arbetsförmedlingen tisdag förra veckan och dom lovade att dom skulle höra av sig till arbetsgivaren som jag ska arbetsträna hos inom några dagar. Idag är det 1 vecka. Jg har mailat min handläggare och jag har försökt att ringa henne men hon har ännu inte hört av sig.

Varför ska det behöva ta så jä*** lång tid.

Jag har ju fixat ett ställe själv där jag kan vara allt hon behöver göra är att ringa till arbetsgivaren och sedan skriva papper och så är det klart. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan dom hör av sig.


Och så är det strul med dotterns pappa som vanligt. Pga att han är så seg på att ta sig tid att boka hennes resor så finns det nu bara dyra resor kvar. Och då skriver han till mig att vi kan mixtra lite med dagarna.... Hon ska vara hos mig hela påsklovet. Det måste väl räkas som att hon ska vara hos mig från det att hon slutar skolan den 3/4 och att hon ska vara hela ledigheten fram till den 13/4 eller. Han säger att hon bara ska vara v15 men påsklovet börjar ju före och slutarju efter...

Hur räknar ni?

Hn skev då i alla fall att han kunde kolla hur det såg ut med resor 7/4 och at hon kanske då kunde stanna till 13/4. Men då förlorar vi ju dagar på vårat umjänge......och pga att han inte får fingrarna ur sin feta röv att boka i tid. SUCK!!!!! Jag är så less på allt detta gormande om henes resor. De få gånger då HAN haft något att göra då har det flytit på med bokningen mm. Men om inte han har något planerat då.....ja, då passar jan på att sega, bråka och gorma.


Men snart kommer helvetet att bryta lös......ska berätta för alla om det när det brutit lös..... så ni får vänta med spänning på det.


Ha en underbar dag!!!!

Av C☀ ♥ ☀ - 18 mars 2009 11:54

Pratade med arbetsförmedlingen igår. Jag har fixat ett eventuellt jobb så arbetsförmedlingen skulle ringa dit och kolla så det var ok med allt.


Har varit i stallet och haft morgon idag. Jag är trött som en gnu nu. 

Av C☀ ♥ ☀ - 17 mars 2009 06:59

Igår åkte min söta, underbara fina dotter tillbaka till stockholm.

Det började redan natten innan för hon ville inte ens ligga i sin säng och kolla på film innan hon skulle sova. Hon hade ont i magen. Hela morgonen så klagade hon på att hon hade ont i magen och att hon inte ville åka. När vi var hemma hos mig och packade så började hon gråta. Hon grät hela tiden vi packade ner hennes grejer. Hon grät hela vägen till flyget. När vi satt och väntade så ville hon prata med sin pappa så jag skickade honom ett sms att han skulle ringa upp om han hade möjlighet. Hon pratade med honom och hon sa att hon ville inte bo i stockholm med honom att hon ville bo i luleå med mig och gå skola här. Hela tiden hon pratade med honom så grät hon.  Hon grät så länge jag såg henne (tills hon försvann in på planet).

Detta var den värsta gången på länge och det är väldigt svårt att hålla god min och vara positiv när det lilla barnet är så ledsen. Men jag gör allt jag kan för att hon inte ska behöva vara ledsen......men oftast så hjälper det inte vad jag än gör.

Jag tycker så jävla synd om flickan.

Hon frågar mig varför inte pappa hennes lyssnar på henne? Varför hon inte får bestämma var hon vill bo? Varför ingen lyssnar på mig för jag vet ju vad hon vill?

Vad svarar man när ens barn säger: Varför vill pappa att jag ska bo med honom när jag inte vill det?

 Jag blir kännslomässigt utpumpad av allt som händer när hon åker tillbaka till honom. Jag blir som tom....det känns jätte konstigt.


Från ett till annat....


Jag fick en jätte bra bok igår. Den handlar om människans anatomi i sadeln och hur allt påverkar vår sits och ridning. Det var lite kul att skumma igenom den. Flera av sakerna som jag läste lite om är sånt som jag tänkt men aldrig fått bekräftade. Och anledningen till att jag tänkt dom är att jag kännt spänningar i min egen kropp när jag ridit och gjort vissa övningar och så har jag änrat om lite och så har jag sluppit spänningar. Så det var väldigt intressant att veta varför.


Jag var ute och red igår. Skrittade ut tillsammans med S och hennes häst T. Vi red barbacka i skritt och trav. Och min lilla pålla gick så snällt. Hon var pigg och framåt som vanligt men snäll och lyhörd. Jag fick bråka lite i början med henne när jag ville att hon skulle gå i form men efter en liten stund gav hon med sig. Jag skulle verkligen behöva rida dressyr på ridbanan eller kanske i ridhuset så att jag får rida igenom henne ordentligt. Jag började ju lite med det när underlaget på ridbanan var bra....men nu är det inte så bra och jag har som inte haft någon inspiration att rida dressyr. Men det kanske blir bättre med inspirationen nu när det blir vårigare ute.


Idag är jag ledig från hästen för min medryttare ska ha henne. Så efter 15:00 ska jag åka och hälsa på min mamma och jag tänkte att jag ska fara till min morbror och dricka morgon kaffe.

Av C☀ ♥ ☀ - 16 mars 2009 07:16

Och så blev det måndag den 16/3. Jag tycker tiden har gått så fort sedan min dotter kom hit till mig. I natt har hon sovit i min säng hela natten. De andra nätterna har hon somnat i sin säng och sedan kommit till min säng på natten. Hon sa flera gånger igår att hon inte vill åka tillbaka, att hon ville stanna hos mig föralltid. Tycker så synd om henne.

Jag har packat ner nästan alla hennes saker.


Igår var det bugg. Jag tänkte först inte åka för jag var så dålig i högerbenet men under dagen blev det bättre och bättre och på kvällen var det nästan normalt. Min söta särbo går den här kursen med mig. Han sa tidigare att han hade gått grundkursen ett par år före vi träffades. Så jag trodde att han kanske hade gått för 4-6 år sedan. När vi pratade om det vid ett senare tillfälle så hade han räknat att det var i alla fall 10 år sedan han gick den och igår på buggen hade han räknat ut att det var nog typ 15år sedan han gick grunden. Ja, ja, skit i det. Det gick i alla fall hyfsat bra för honom. Min grundkurs bugg kompis P fick visa honom grundsteg och lite snurrar innan vi började. Det känns stabilt att bugga med P. Vi har ju buggat ihop på grundkursen och så på torsdagar på motionsbuggen så vi har ju som buggat ihop oss.

Jo, vi buggar ju på ett nytt ställe nu. Ute på bergnäset där vi har torsdags dansen och med nya danslärare. Dom här danslärarna är också bra men jag kommer att sakna R för jag har fått så mycket bra tips av honom. Såna där pytte grejer som gör att allt går så mycket lättare. Hon som är utbildningsansvarig (tror jag) brukade vara med på söndagar då jag gick grunden (K heter hon). Hon är också jätte duktig. Jag har dansat med henne vid flera tillfällen under grunden och då har hon gått som kille. Hon är också bra på att se dom små sakerna och hon är också bra på att säga till vad man gör bra. Så jag hoppas att hon kommer att fortsätta att vara med på söndagarna även på denna kurs.

Och nästa gång det är bugg är på torsdag och då ska min söta särbo också vara med. 

Torsdagarna är brutalt roliga. Då dansar man ju med alla och nu när jag går 1:an så får vi inte längre komma in 18 utan nu går vi in med proffsen kl 19. Det är skit kul att dansa med dom som buggat i typ 100år. Dom kan ju så många turer och dom är duktiga på att föra så det är lite av en utmaning att dansa då.

Jag tänker ju som så....

Om jag gått i 7 veckor grunden + 5 ggr på torsdagar då ska jag ju gå tills jag känner att jag är så bra som jag kan bli. Så efter 1:an så blir det säkert fler buggkurser. Jag tror att sista kursen är nr 4 och efter det så finns det ju olika träningsgrejer man kan gå på eller kanske gå kurs i någon annan dans kanske lindyhop eller salsa...vem vet...


Nu ska jag äta frukost.

Av C☀ ♥ ☀ - 14 mars 2009 22:26

 Klockan 10:15 åkte jag och dottern för att hämta upp min morbror och så åkte vi på spa. Dottern var i bassängen både med min morbror och så lekte hon själv en stund(givet vis kollade jag henne när hon var ensammen). Medan min morbror var i bassängen så satt jag i massagefotöljen i ca 20 min. Vi var även i ljusterapin och satt och lekte med nå små gubbar som hon hade med sig. Jag och dottern tänkte åka till niemisel till min söta särbo....men det blev inte så. Vi åkte istället och hälsade på min kompis ML och hans familj (särbo/sambo+ 2 flickor). Dottern hade jätte kul och lekta både inne och ute i flera timmar med ML`s ena dotter som är lika gammal som min dotter.


Till middag åt vi palt hos min lilla mamma....SUPER GOTT!!!! Tack lilla mamma för middagen!:)


Vi var hemma ca 19:30. Jag gick med hunden runt huset så han skulle få kissa lite medans dottern åt välling. Sedan borstade vi tänderna och la oss på soffan för att se bosse bogserbåt. Dottern så ca 15 min sedan sov hon.

Jag somnade också en liten stund....men nu är jag tyvärr pigg som en mört.

Ska sätta mig och spela lite sims...

Ovido - Quiz & Flashcards