Direktlänk till inlägg 9 september 2009

2009-09-09......Onsdag...

Av C☀ ♥ ☀ - 9 september 2009 09:47

Nu var det väldigt länge sedan jag bloggade. Har haft fullt upp med livet och allt vad det innebär. Jag har hunnit ha mina barn 2 ggr sedan jag skrev sist (glömmde kolla vad det sista var jag skrev om).

Jag jobbar som vanligt....varje dag. 4 tim är jag uppe i nu. Men känner att min kropp blrjat säga ifrån. Och det är ju som det alltid varit. Jag klarar mig bra sommarhalvåret men så fort det blir kallare ute så.....pajar jag ihop. Idag har jag jätte ont i ryggen men jag hade lovat att jag skulle jobba idag så....det var bara stt åka till jobbet. Om jag känner mig såhär i em så kommer jag att vara hemma imorgon. Och det är som synd att det kommer nu....jag ville ju bugga imorgon.


V44 kommer mina barn näta gång. Då är det höstlov. Jag tror att jag kommer att ha båda samtidigt för jag antar att dom har höstlov samtidigt efter som att dom bor i stockholm. Längtar tills dess.

Min son ringde mig för någon dag sedan......och sa att han hade börjat längta efter mig. Han är så gullig.


När det bara är han och jag hemma så brukar han fråga om han får ligga i min säng på kvällen och kolla på tv med mig. Och ibland så har han blivit så trött när vi kollat på tv att han har frågat om det går bra att han sover i min säng och ibland så har han bara somnat och då har jag inte väckt honom. Dagen efter brukar han tycka att det är lite pinsamt att han sovit i mammas säng.......men jag brukar bara säga att ibland får man göra så även om man är ganska stor. Det är så mysigt att bara ligga och titta på honom när han sover. Jag tycker att mina barn är de vackraste som finns.


Vad mer har hännt....

I stallet....

Vi är 4 st. Så vi har en box ledig fortfarande. Det är så skönt att stå med fullt normala ansvarstagande människor. Som det är nu så har vi 3 fodringar varannan vecka och 4 fodringar varannan vecka. När det är fullt stall så är det 3 fodringar och var 5:te vecka 2 fodringar. Men det går bra att ha 4 fodringar. Stallet är så lättjobbat. Det tar ca 20 min att ta in alla 4 hästar, ta av täcken och ge mat. Och man ska ju dit varje dag så det blir inte så mycket extra jobb. Som tur är så har jag min rara medryttare SS. Hon tar ju fodringar e dagar hon har hästen så hon underlättar en hel del för mig. Den här veckan har hon torsdag och söndag. För meningen var ju att jag skulle och bugga torsdag och söndag.....men som jag känner mig nu så blir det ingen bugg för min del.


Vad mer......

Jag har gjort en sida på facebook. Det är rätt underhållande. Sitter och spelar både farm ville och farm town. Kul tidsfördriv men man får lite "tvågstankar". Sitter och räknar vad man kan plantera för att inte skörden ska gå åt skogen innan man kommer hem från jobbet eller vad det då är man gör. Och idag på morgonen hann jag inte ut på facebook och fixa så i em när jag kommer hem är det lite skörd så gått åt fanders.....suck.....

Jag kan vara på facebook när jag är på jobbet men jag kan inte spela för det är nått i datorn som inte är installerat....så mina spel funkar inte.


Nä, nu kanske man ska ta och fixa lite här på jobbet.

 
 
Ingen bild

???

30 oktober 2009 14:52

varför bloggar du inte längre?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C☀ ♥ ☀ - 11 maj 2012 12:19

Problem som vanligt. Känns som att jag bara skriver här när det är problem. Jag har inte fått träffa min dotter i April....men hon åkte till sin farmor på påsklovet. Hennes farmor bor 5,5 mil ifrån mig...och jag fick inte ens träffa henne. Jo, ja...

Av C☀ ♥ ☀ - 5 mars 2012 18:46

Ja, vad ska jag säga... Har haft min dotter här hela sportlovet + ett par dagar extra. Helt underbart! Vi har ridit, vi har spelat spel, vi har pysslat, hon har varit med mig på jobbet mm... Vi har kul tillsammans och vi trivs väldigt bra til...

Av C☀ ♥ ☀ - 9 februari 2012 07:50

Idag har jag lite att göra.... Måste fixa hästarna innan jag ska åka till stan. Ska ev luncha med min sambo i stan. Ska på spa med min morbror. Ska på dans ikväll om det inte är snorkallt ute.   Helgen som var hade vi det lite jobbigt. -3...

Av C☀ ♥ ☀ - 30 januari 2012 13:06

Jag hade fått kommentarer från folk som ville att jag skulle börja skriva. Det finns tydligen dom som saknar mitt bloggande. Tack till er!   Jag ska göra ett försök att ta mig tid att ta upp detta.   Just nu finns det som inget speciellt att ...

Av C☀ ♥ ☀ - 2 februari 2011 11:39

Ja, livet går vidare. Efter att ha varit uppe i rätten (begärde verkställighet av dom) mot mitt X som jag har lilla C med så... Han fick i alla fall veta att han måste skicka henne men... Han ska ju betala upp till 2000kr /månad i resorna. Om r...

Ovido - Quiz & Flashcards