Alla inlägg under december 2008

Av C☀ ♥ ☀ - 29 december 2008 12:45

Nu har jag hämtat henne på flyget. Hon sa att hon hade längtat hit jätte mycket. Hon har öppnat sina julklappar och nu spelar hon nintendo wii med sin storebror.

Vi ska åka på stan och köpa en baddräkt till henne för imorgon ska vi på äventyrsbadet i boden.

Det känns väldigt bra att ha båda barnen nu. Och så länge som dom kan hålla sams så är dom väldigt gulliga mot varandra.

Dottern hade köpt ett armband till min son. Ett svart med vita döskallar. Och så kramade hon honom länge när dom träffades på flygplatsen.


Imorgon är det då alltså äventyrsbadet i boden. Sedan åker sonen och firar nyår med sin pappa, farmor, farbror mfl. Han ska komma tillbaka den 1/1 och stanna tills han ska åka tillbaka till stockholm.


När han kommer tillbaka ska vi någon dag åka till niemisel och åka skoter. Kanske följer ME och AE + deras barn med oss ut. Hoppas bara det blir bra väder så vi kan vara ute länge och så att barnen kan leka och ha kul.


**************************************************
*********************************************


735 BESÖKARE....i december ännu så länge. Det känns väldigt mycket. Med tanke på att det började med typ 85 besökare på en månad.

Funderar ibland på vad alla som läser och inte skriver kommentarer tänker.


**************************************************
*********************************************

Ha en underbar dag! 

Av C☀ ♥ ☀ - 28 december 2008 13:11

Nu har jag fått veta att dotterna kommer imorgon.....

Han ger ju mig ingen tid att planera.....


Tänk om...jag skulle ha tappat telefonen...eller att den skulle gått sönder...eller att jag var med om en olycka...eller nått annat. Och så hör han av sig dagen innan hon ska komma. 


Tänk om jag skulle planerat att resa bort efter som att han säger att han inte ska skicka henne...och så bokar han och betalar en resa....och så är jag inte ens i sverige.


Det känns väldigt märkligt........om man får hålla på så som han gör när man har boendet.


Om boendet blir kvar hos honom efter hovrättens beslut....så kommer jag att måsta ha en advokat på "stand by" så att jag kan stämma honom för annars så kommer jag aldrig att få träffa mitt barn.


Det känns som om han gör allt han kan för att jävlas med mig och sedan fixar han och betalar resorna.......bara för att det ska se bra ut på papper..........för att det ska se ut som att han gör sin del och att jag bara är gnällig. 

Det är nog så tingsrätten har sett det. Det har ju varit samma typ hela tiden. Han har skickat henne oftast i sista sekund och innan har jag fått bråka som ett tok för att han ska släppa barnet hit.....och då kanske det har framstått som om jag bara är gnällig.


Men vad ska jag göra?

Jag kan ju inte bara rycka på axlarna när han säger att jag inte ska få träffa mitt barn.

Jag kan ju inte bara skita i saker han säger/skriver till mig.....när det gäller det dyrbaraste och vackraste i mitt liv......mitt barn.


Nu ska jag sova för jag ska hämta henne imorgon på morgonen.



Av C☀ ♥ ☀ - 27 december 2008 12:51

På juldagen när jag pratade med dottern så fick jag veta av henne att hon tydligen ska komma till mig. Men jag har inte fått nå flygtider eller datum av honom ännu. Jag får det säkert dagen innan hon kommer....som det blev förra gången hon kom. Jag undrar vad han får ut av att hålla på såhär?

Och jag tycker att hans nuvarande borde börja fundera vad det är för fel på honom när han hela tiden ska jävlas och gorma med mig. Och dom runt omkring honom måste ju fundera om det verkligen står riktigt till med honom när han ena sekunden inte ska skicka henne och nästa sekund ska hon åka.

Jag fattar inget....och jag orkar inte bry mig i hans gorm. En vacker dag kommer han att få stå till svars för allt han gjort....för en dag förstår hon....och den dagen....kommer inte bli kul för honom. Jag har inget att stå till svars för. Jag tar inte nå beslut. Men hur det än är så skulle jag aldrig kunna göra de saker han gjort fram för allt mot dottern men också mot mig. Jag har för stort hjärta och känner för mycket med andra (empati) för att vara kapabel till det. 


Men...

Som det är nu så tror jag att dottern ska komma.....men jag vet inte efter som att jag inte fått nå tider eller datum.

Av C☀ ♥ ☀ - 21 december 2008 22:55

Nu har jag fått svar från honom.

Och som det verkar nu så tänker han inte skicka henne för han tycker att då får han betala dubbelt nu i december.

Ja, det var ju såhär jag visste att det skulle bli. Är inte ett dugg förvånad, men besviken.

Men vad ska jag göra?

Av C☀ ♥ ☀ - 21 december 2008 17:55

Idag har jag fått 571 besökare till min blogg.

Förra månaden hade jag "bara" 562 besök.

Det är tydligen bara fler och fler som läser om mitt elände.

I augusti hade jag 85 besökare och i september 92. Oktobervar det första gången det klev över 100....då var det 174 besökare.

Det går stadigt uppåt.....Det är jätte kul. Inte för att det spelar någon roll, det är bara skönt att skriva av sig.


Har smsat dotterns pappa om dotterns nästa resa. Och jag har fått bekräftningsmeddelande att det har nått honom....men inget svar ännu så länge.


Efter 19:00 ikväll ska min son klippas av min dotters gud mor. Han har valt en frisyr som en av killarna i resident evil har. Hoppas bara att det går att klippa honom så.


Nu ska jag kolla på tv med min son.

Av C☀ ♥ ☀ - 21 december 2008 12:23

Min rara son är hos mig. Det är jätte mysigt och ikväll kommer min söta särbo hit också.


Idag ska vi åka runt och hälsa på hela tjocka släkten. Måste kontakta min dotters gud mor och fråga om hon kan klippa min son nån dag innan hon åker iväg.


Nu ska vi gå till min mormor (gammo till mina barn). Sedan till mamma och efter det till pappa. Klockan 20:30 ikväll ska jag natta hästarna i stallet. Då ska min son och ev min söta särbo med till stallet och hjälpa till.


Alla julklappar är typ klara. Mamma, syster och pappa. Och så min söta son givet vis....men han kommer att måste välja en julklapp på mellandagsrean så att det blir det han vill och inte det jag tror.

Jag och min söta särbo köper inte julklappar till varandra. Och det är jag som har tagit det beslutet. Han vill köpa till mig men jag har sagt nej. Det är samma med mina vänner....vi köper inte presenter eller julklappar till varandra. Men kan vara lika bar vänner om inte bättre vänner om man inte gör det. Har vi kalas för våra barn och man är bjuden så köper vi givet vis till barnen. Det är skönt att slippa tänka på det där med julklappar till vänner....det är nog som det är tycker jag.

Julklapparna som jag köper till mamma, syster och pappa är mera symboliska så det är som inga riktiga summor pengar inblandade....bara en liten grej.


Min dotter ska ju komma efter jul (29/12) så då ska hon få sina julklappar. Jag har ännu så länge bara köpt 2 små julklappar till henne men det blir mera. Det ska bli intressant och se om han tänker börja bråka om den här resan också.Ska prata med honom idag om det. Dottern hadde kalas igår......för vuxna. Hon skulle inte ha nå kalas förkompisarna...som jag förstog det.



Av C☀ ♥ ☀ - 18 december 2008 23:28

Min dotters "gudmor" har kommit till sverige. Så hon klippte mig, min lilla syster och min mamma.

Mamma och syster toppade bara och klippte upp det lite.

Jag var modig!

Jag har haft låååång hår typ hela mitt liv...men nu....går det typ nästan till axlarna. Hon klippte av det typ 30cm.

Så nu är det väldigt kort mot för vad jag är van vid.

Men det känns bra.

Jag är nöjd.

Och nu ska jag sova.


Av C☀ ♥ ☀ - 18 december 2008 17:45

Imorgon em så kommer min söta rara son till mig. Han ska vara till julafton och sedan ska han vara i piteå med sin pappa hos sin farmor i några dagar och sedan kommer han tillbaka till mig och stannar typ hela jullovet.

Det är tänkt att även dottern ska vara hos mig men hon kommer i så fall den 29/12 och stannar till den 6/1-2009. Jag vet ju inte ännu om hon kommer efter som att jag är övertygad om att det kommer att bli gorm från hennes pappas sida.


Min hästs medryttare SS har varit och köpt julpynt till stallet idag. Hon skulle pynta nu ikväll i stallet. Så imorgon får jag se hur det ser ut.

Jag ska göra hästen på fm imorgon och så ska jag hämta spån. Och så ska jag och köpa lite julklappar mm...


Nu ska jag gå och handla mat.

Ovido - Quiz & Flashcards