Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

2011-02-02...Livet går vidare.

Av C☀ ♥ ☀ - 2 februari 2011 11:39

Ja, livet går vidare.

Efter att ha varit uppe i rätten (begärde verkställighet av dom) mot mitt X som jag har lilla C med så...

Han fick i alla fall veta att han måste skicka henne men...

Han ska ju betala upp till 2000kr /månad i resorna. Om resorna överstiger 2000kr så ska jag betala överskridande. Om inte jag har råd att betala i biljetten så behöver han alltså inte skicka henne. Men pengarna är inte kvar till månaden efter. Så då kan det bli samma sak en gång till. I slutet så kommer lilla C att bli straffad för hon får inte träffa sin mamma för att hennes mamma har risig ekonomi.

Och det kan ju inte vara rätt?!

 
 
Ingen bild

Anki

2 februari 2011 19:22

Hej.....
Tycker de låter helt knasigt!
Om han bokar biljetter i förväg så blir de väl billigare o de är planerat i förväg när C ska till dig?
Håller tummarna att de ordnar sig o att han slutar jävlas med dig.
Barnen går ju ALLTID i första hand!
Ha de bra!!
Kram

C☀ ♥ ☀

30 januari 2012 13:05

Ja, just nu är det ganska bra och allt har flutit på. Han vägrar att göra så..boka långt i förväg. Han har dessutom med flit försökt få mig att skjuta till pengar genom att boka det dyraste resorna. När jag har vägrat har han sagt att jag inte skulle få träffa henne...han har då bråkat och gormat ett par dagar och när jag vägrat så har det helt plötsligt funnits resor under 2000kr...mycket underligt. Men just nu går allt bra och det är ju jätte bra...men får se hur länge det varar.

 
Ingen bild

micke

4 februari 2011 16:30

hej på dej jag har letat om du var kvar och du kvar!!!!!jag är kvar med ock är hemma idag och varit skjuk i magen och har kräkts mykcet..men dom säjjer att jag ska vara glad endå ock det e jag..hur är du jag är glad och vill ha mys idag med personalen ock vi ska se på lettsdans...jag vill att den starka killen ska vinna men får inte rösta i telefonenn...ska du se på lettsdans det är bra..hejdå från micke

 
Ingen bild

Torsten

4 februari 2011 17:08

Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt.
Betalar inte ditt X de 2000 kr/mån som han ska göra ?, eller är det så att du menar på att han ska betala mer än de 2000 kr/mån han tydligen är dömd till att betala ?.
Vad kom rätten fram till, hade ditt X gjort fel i att inte skicka henne ?.
Från tidigare blogginlägg så kan man läsa att du ansett att du skulle ha haft tillgodo på biljetter understigande 2000 kr/mån men ditt senaste inlägg indikerar på att inte rätten såg det på så sätt, vad kom ni fram till ?.

C☀ ♥ ☀

30 januari 2012 13:01

I en lång period vägrade han att betala de 2000kr som han är dömd att betala. Men jag begärde verkställighet av dom och det gjorde att han blev tvingad att betala det han tidigare var dömd till och skicka barnet som avtalat. Det 6 resor som uteblev pga hans vägran fick jag inte räkna som att jag hade tillgodo.

 
Ingen bild

anders

22 februari 2011 21:02

Hur dyra är biljetterna egentligen? Om ni båda bor i sverige borde 2000 räcka ganska långt. Du kan inte behöva skjuta till särskilt mycket för att det skall gå ihop sig. Om du inte kan avvara några hundralappar i månaden för att träffa ditt barn så prioriterar du väldigt fel.

C☀ ♥ ☀

30 januari 2012 12:58

Ibland går dom på under 2000kr och ibland över. En period var det som att han med flit tog de dyraste resorna. Och när jag sa att jag inte kunde lägga 900-1500kr i resan så höll han på att bråka ett par dagar och sedan helt plötsligt fanns det resor under 2000kr. Han är dömd i rätten att betala upp till 2000kr. Men det har varit så mycket gorm fram och tillbaka. En period tyckte han att han skulle även ha betalt för bensinen och slitage på bilen för att köra barnet till flyget...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C☀ ♥ ☀ - 11 maj 2012 12:19

Problem som vanligt. Känns som att jag bara skriver här när det är problem. Jag har inte fått träffa min dotter i April....men hon åkte till sin farmor på påsklovet. Hennes farmor bor 5,5 mil ifrån mig...och jag fick inte ens träffa henne. Jo, ja...

Av C☀ ♥ ☀ - 5 mars 2012 18:46

Ja, vad ska jag säga... Har haft min dotter här hela sportlovet + ett par dagar extra. Helt underbart! Vi har ridit, vi har spelat spel, vi har pysslat, hon har varit med mig på jobbet mm... Vi har kul tillsammans och vi trivs väldigt bra til...

Av C☀ ♥ ☀ - 9 februari 2012 07:50

Idag har jag lite att göra.... Måste fixa hästarna innan jag ska åka till stan. Ska ev luncha med min sambo i stan. Ska på spa med min morbror. Ska på dans ikväll om det inte är snorkallt ute.   Helgen som var hade vi det lite jobbigt. -3...

Av C☀ ♥ ☀ - 30 januari 2012 13:06

Jag hade fått kommentarer från folk som ville att jag skulle börja skriva. Det finns tydligen dom som saknar mitt bloggande. Tack till er!   Jag ska göra ett försök att ta mig tid att ta upp detta.   Just nu finns det som inget speciellt att ...

Av C☀ ♥ ☀ - 17 december 2010 20:00

Har hållt på att maila fram och tillbaka med dotterns pappa. Det är som vanligt FULLSTÄNDIGT OMÖJLIGT att försöka få honom att se saker från någon annans synvinkel. Han ser set bara som att jag kan hamna i skuld till honom...men vid billigare resor k...

Ovido - Quiz & Flashcards