Alla inlägg under augusti 2009

Av C☀ ♥ ☀ - 16 augusti 2009 22:47

På fredag åkte jag och min särbo hem till honom i niemisel. Vi skulle ha fiskat kräftor......men vi struntade i det och köpte kräftor och räkor i stället. Vi åt tillsammans med min särbos bror (SOE) och hans fru (ÅE) och så drack vi lite vin. Det var jätte trevligt och vi satt hos dom till strax efter 21:00. Då gick vi hem till min söta särbo och kollade på en film som vi lånat av hans bror.

Vi somnade nog ca 22:30.


På lördagen vaknade vi 05:45. Steg upp åt frukost och så tog vi med hans mamma och pappa på en promenad i skogen. Vi stannade på ett ställe vid vattnet och gjorde upp en liten eld. Vi satt där en stund och drack lite och pratade. Sedan gick vi hem.

Vi stannade hos SOE och ÅE. Där åt vi smörgås med räkor och drack mjölk. Sedan åkte min särbo med SOE och ÅE till stora stenträsk. Jag valde att stanna hemma. Så jag la mig på sängen och somnade....och sov tills dom kom tillbaka.

Av C☀ ♥ ☀ - 14 augusti 2009 15:19

Och så var det fredag....

Har lite ändrade arbetstider idag för min chef ska bort över helgen så just nu sitter jag på jobbet och skriver. Det är jag som stänger idag. Men det går bra för vi har inte så mycket att göra nu på em.


Efter jobbet idag ska jag åka med min söta särbo till niemisel och fiska kräftor. Vi ska umgås med hans bror och hans brors fru och så blir det säkert lite mera folk....det brukar vara så.

Min lilla hund ska också med....men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med honom för min särbos brors fru är rädd för honom så jag kan som inte ta med honom dit. Men det löser sig säkert.....på nått sätt.


Imorgon ska vi på 50-års kalas. Det är min tremänning som fyller år. Vi ska bara dit lite hastigt och hälsa på och äta middag och prata lite...


Idag har jag haft morgon i stallet.....imorgon behöver jag inte åka dit....men på söndag ska jag ut och rida. Orkade inte rida idag för jag känner mig lite sliten efter gårdagens alla fysiska ansträngningar.

Men söndag borde jag vara i form....


Ha en underbar helg....

Av C☀ ♥ ☀ - 13 augusti 2009 14:23

Hör och häpna....

Han var på soc med lilla c idag så att hon fick ha sitt barnsamtal.


Och det kom ju fram en del...frågan är ju bara nu om det är tillräckligt för att det ska bli något av det.


Hon hade berättat för soc tanten att hennes pappa hade läst på min blogg att jag hade sagt att hon skulle säga att pappa hade hotat henne till livet.

Och det har jag inte sagt.


Såhär var det....

När lilla c var hos mig i februari så satt jag på hennes säng en kväll och pratade med henne (det var då det började komma fram om barnmisshandel). Då berättade hon att hennes pappa hade sparkat henne och att det tog ont. Hon hade ifrågasatt varför han sparkade henne...

Han rättade henne och sa att han hade puttat henne med foten (och det som kommer nu är ordagrant vad flickan sa till mig för orden har etsat sig fast) för om jag skulle ha sparkat dig så kulle du ha varit död.

Är inte det att hota någon till livet så.....då vet jag inte vad som är hot om livet. Jag har berättat för soc tanten om detta. Jag tycker inte att man säger så till någon...allra minst till sin 6-åriga dotter.

DET ÄR FEL!!!!! Och man gör bara inte så helt enkelt!

Och som dottern säger det så blev det såhär för att hennes pappa som vanligt inte hade hört väckarklockan och dom var försenade och han blev stressad.

Jag har pratat med hennes fröken om det här hur ofta dom är sena och hon  gav väl som inte något riktigt svar men hon sa att lilla c är inte den som är mest sen i klassen. Det väljer jag då att tolka som att hon kommer inte alltid sent men det händer ganska regelbundet.


Jag fick väl som inga riktiga svar av soc tanten om vad som händer nu.....men hon skulle prata med sin chef och så skulle hon skriva klart utredningen. Så nu är det ju bara att vänta och se. Hon berättade i alla fall att lilla c sagt att om hon fick välja så skulle hon vilja flytta till mig och inte bo kvar i stockholm men hon var samtidigt lite rädd för det efter som att hennes pappa hade sagt att om hon flyttar till mig så skulle hon aldrig mera få se honom pga att jag skulle inte ha råd att betala flygresorna. Frågan är ju bara hur knäpp man får bli. Dels att säga en sån sak till barnet och han är ju dömd att betala flygresorna....fattar inte varför han tror att det ska förändras på nått sätt. Hur det än är så har han en inkomst såm är typ 4 kanske till och med 5 gånger högre än min och pga detta så ska han betala resorna.


Men enligt hon som skrivit lagarna om barnmisshandel så har han redan klivit över gränsen upprepade gånger.....men det är ju bara att vänta och se.


Nog om detta just nu....


Idag är jag ledig från hästen och på söndag. Medryttaren (SS) har henne. Så idag ska jag cykla ut till hagaviken med hunden och fixa lite med mitt sommar projekt (soptunnan). Den blir jätte fin. Det är bara en sak som jag inte är riktigt nöjd med och det är hur det blev med gångjärnet. Skulle med facit i hand valt en annan typ av gångjärn.....men gjort är gjort....och jag kan inte göra något åt det nu. När lilla c var här så hjälpte hon mig att dekorera den med klistermärken. Hästar, blommor och fjärilar är det på den.


Nä, nu ska jag byta lite kläder....man luktar som en grill efter jobbet och det känns inte så mysigt.


Ha en underbar dag....


Av C☀ ♥ ☀ - 12 augusti 2009 07:32

hoppas jag att det ska bli.


I tisdags pratade jag med MB som har hand om barnmisshandel utredningen. Jag pratade med henne i över 1 tim. På torsdag ska Lilla c dit på samtal...är det tänkt. Både MB och jag är lite oroliga att han inte ska åka dit med henne pga att han har avbokat 2 eller 3 tider som det är redan nu.

Jag är så jävla orolig för min dotter. Hon är deprimerad i skolan, så deprimerad att hon inte riktigt kunnat göra sitt jobb där (enligt hennes fröken). Jag är ju orolig att om hon är kvar där så kommer det att förstöra hennes skolgång nu i 1:an och kanske ännu längre.

Jag hade velat få allt dethär upprett typ...NU....NYSS.

Jag förstår inte varför hennes pappa inte bryr sig om att få dethär upprett. Hade han brytt sig om det hade han ju tagit flickan på samtal redan vid första tillfället. Jag hoppas bara att han inte hotar henne på nått sätt....så hon vågar säga allt om hur hon har det.

Han har ju redan kläckt ur sig till henne att om hon flyttar till mig så skulle hon aldrig mera få träffa honom. Och även om hon inte vill bo med honom så vill hon ju inte förlora honom helt.

Det finns inte det minsta tvivel för mig att hon talar sanning att han har salgit henne mm. Hon säger och beskriver saker på exakt samma sätt nu som i februari då allt började.

Jag förstår inte hur man kan vilja skada sitt eget barn....kränka sitt eget barn....


Såg på nyhetsmorgon i tv4 om just detta. Barnet tar så enormt stor skada och kan bli kännslomässigt förstörda för livet när man slår, drar i örat eller på annat sätt fysiskt bestraffar dom när dom inte lyssnar eller då man inte kommer överens med dom.


Min biologiska pappa har slagit mig en gång. Jag fick ett rött handavtryck från slaget på låret. Jag måste ha varit 7-8 år eller något sånt. Och det var för att jag sprang framför tv`n när han låg på golvet och kollade på nyheterna. Han sa säkert åt mig flera gånger (har inte något riktigt minne av det) innan han gjorde det men...

Och om jag säger som så......jag har ingen kontakt med honom idag och har inte haft det på massor av år och denna händelse är en av de tusentals anledningar till att jag inte har det.


Här i luleå regnar det.... och det är i och för sig bra men det får ju gärna regna på natten och vara fint på dagarna.


Nu ska jag äta frukost och sedan gå med min lilla hund.

Av C☀ ♥ ☀ - 9 augusti 2009 07:08

Sommaren har varit...bra....mycket bra. Jag har haft min barn hos mig. Och deras perioder har inte varit exakt samma så det är inte många veckor jag inte haft något av barnen hos mig. Så dom har fått träffas ganska mycket. Min dotter har även träffat sin andra halvbror ett par gånger i sommar. 

Jag har varit på bio med barnen och så har vi varit och badat i hagavikshamnen nästan varje dag. Vi har varit på teknikens hus, vi var på lulekalaset och åkte karusell, vi har varit hos hästen, vi har varit och hälsat på folk som vi känner, vi har varit i niemisel och hälsat på min söta särbos föräldrar och syskon. Min särbos syster dotter (J) och hennes sambo (H) har gift sig i Schweiz nu i sommar så det var en liten middag och fest hemma hos dom. Vi kunde tyvärr inte stanna så länge för hunden var hemma ensammen men det var i alla fall jätte trevligt.


Jag körde hästen till Arvak nord HB för att hon skulle betäckas...Hon fick en hormon spruta och efter flera dagar så brunstade hon i 2 dagar men ingen av dagarna ville hon ens nosa på hingsten. Hon tyckte att han var jätte äcklig och att han skrek för mycket. Så det blev ingen baby. Jag har beslutat mig om att om 1 eller 2 år så köper jag mig ett sto. Det gäller bara att spara ihop pengar och sedan att hitta något som är fint.


Och så i det här med barnmisshandel grejen....

Dotterns pappa har avbokat 2 eller 3 samtal för dottern. Och det är som att soc i stockholm....bara står och tittar på. Hon som var handläggare visste som inte riktigt hur vi skulle få igenom ett barnsamtal. Jag pratade med soc i luleå och dom stog beredd att ta in henne på barnsamtal men då blev vi stoppade av soc i stockholm för hennes pappa hade ju en till tid nu i augusti. Soc i både stockholm och luleå har ju tyckt att det är väldigt märkligt av hennes pappa att han inte tagit henne på barnsamtal och dom har även sagt att det är ett dåligt föräldrar ansvar.Skolan har sagt till soc dels att lilla c behöver någon att prata med för att utreda varför hon mår som hon mår. Skolan har också sagt att hon har mått så dåligt att hon inte kunnat sköta skolarbetet.

Jag ser det ju bara som......klart att hon inte mår bra. Hon tvingas att bo på ett ställe där hon inte vill bo. Hennes pappa drar henne i örat så fort han tappar humöret. Han har slagit henne med öppen hand på kinden och han har hotat henne till livet. Jag tycker att det är inte det minsta underligt att hon visar att hon är deprimerad i skolan. För skolan brukar spegla hur man har det hemma.


Idag ska dottern tillbaka till sitt helvetes hål....och jag kan inget göra för att rädda henne.


Nä, nu ska jag sluta för idag...skriver mera en annan dag... 

Ovido - Quiz & Flashcards