Alla inlägg under maj 2009

Av C☀ ♥ ☀ - 25 maj 2009 11:37

Dootern hamnade aldrig på flyget igår.... Jag hade klantat mig ordentligt. Hennes pappa hade skickat mig ett mail där han skrev avgångstider och ankomsttider. Och jag tänkte mig inte för och skrev av 2 tider.....ankomsttiden till luleå....och ankomsttiden till stockholm så vi var 1 tim sen till flyget. SUCK!!!!

Så jag fick köpa henne en helt ny biljett för 960kr.

Så hon åker idag.

Av C☀ ♥ ☀ - 24 maj 2009 11:05

Både igår och i förrgår har vi träffat dotterns halvbror på sin pappas sida. Dotterns pappa har alltid sagt åt mig att hon är så konstig och att hon inte uppfostrar sonen mm mm mm. Och allt jag kan säga är att hon är en fullt normal och en väldigt rar människa. Absolut en människa som jag vill umgås med mera....och kanske även utan att barnen är med. Hon är väldigt lättsam att prata med.


Idag så åker alltså dottern tillbaka till stockholm. I fredags började det.....gråtandet mm. Hon har kissat ner sig, hon gråter och hon säger hela tiden att hon inte vill åka. Det är väldigt synd om henne för man märker hur hon lider. Hon frågar också varför tanterna (soc, rätten mm) inte lyssnar på mig och varför dom inte pratar med henne....dom bara lyssnar på pappa och han bara ljuger....säger hon. Den här veckan har gått alldeles för fort. Men hon kommer ju snart igenn och nästa gång ska hon vara 2 veckor.


Pratade med sonens pappa igår. Sonen kommer så fort han får sommarlov men vi har ännu inte bestämmt om han ska stanna tills skolan börjar eller om han kommer att åka lite tidigare. Jag får i alla fall flera veckor med honom och det känns ju bra.



Av C☀ ♥ ☀ - 22 maj 2009 00:08

Jag har haft min dotter hos mig sedan i måndags. Det är jätte kul att hon är här. Känns bara som att tiden går så fort när hon väl kommer hit. Och det känns som att tiden går så långsamt när hon inte är här.


Jag hämtade henne efter jobbet i måndags. Hon har lekt med J som bor i samma trappuppgång som oss. Vi har varit på spa idag och vi ska även dit på lördag. Vi har varit och hämtat hö. Vi har varit hos min mamma, min pappa, min mormor och hos min lilla syster. Vi har även varit hos min morbror. Vi har varit ute och cyklat, vi har varit på flera promenader med hunden. Vi har ritat pysslat och gjort pärlplattor. Vi har varit på stan och fikat....och så...kommer jag inte ihåg vad det var mera vi gjort.

Imorgon efter mitt jobb ska vi till dotterns halvbror som bor med sin mamma inte så långt ifrån där jag bor. Vi ska ev också till min kusin och bara hälsa på en liten sväng.  Imorgon ska vi även en sväng till stallet och hälsa på hästen. Jag har inte varit något i stallet mer än då vi var och hämtade hö...så hälsase jag på hästen lite i hagen. Medryttaren SS har haft henne 2 dagar och extra hjälpen SS har haft henne 2 dagar. Det känns lite underligt att inte ha varit i stallet på så många dagar. Hästarna har varit ute flera nätter så man slipper ju det där med mockning och kraftfoder ger vi bara 1 gång om dagen då dom är ute. Så det är ganska lätt att fodra mm nu när dom är ute på natten. Men jag börjar att bli väldigt sugen på att rida.


På mitt jobb...går det ganska bra. Ibland får jag lite ont i handleden på höger sida men det brukar gå över efter lite vila. Min axel har hållt förvånansvärt bra....men den brukar ju vara bättre då det är varmt ute...och samma är det med min rygg. Ska bli intressant att se hur det går nu när jag ska börja öka i tid. Det finns i och för sig inte så mycket att göra på em så jag lär ju knappast slite ut mig. Skulle kanske behöva ett annat jobb för att se om jag verkligen håller.....men jag känner att jag vill vara kvar där jag är i alla fall under sommaren för jag funderar på att börja plugga till hösten. Jag har funderat väldigt länge på kurator. Eller från början var det psykolog men det är alldeles för lång utbildning men kurator är det inte så lång utbildning för att bli. Men vi får se vad som händer.....Eller som min farmor brukade säga..... Det är många il på en skithusväg.


NW smsade mig idag. Hon är som rar och ibland så tycker jag synd om henne för att hon haft sån otur med sin häst. Hon hade lite problem med sin pålla. Hon har tydligen ont i ryggen igenn. Och hon visste inte hur hon skulle komma till rätta med sitt problem. ATG kliniken är det väl som inte någon idee att åka till med ryggproblem på en häst. Ja, dom kan i och för sig se om hästen har kissingspines men mer än så ser dom inte på röntgen. Pållan har haft ont till och från sedan jag lärde känna hästen då hon flyttade in i bensbyn och sedan har jag även sett henne i björsbyn.Jag tror inte att det riktiga problemet sitter i ryggen utan i baken på höger sida. Jag rekomenderade att hon skulle ta sin pålla till en man som åker land och rike runt och fixar hästar. Jag vet att han är kiropraktor....men tror att han är något mera också (håller på med akupunktur, magnetterapi, massage mm mm). Han är sjukt bra. Han är en av få...eller det är nog bara han (när jag tänker efter) som skulle få knäcka i min häst. Han har knäckt i 2 av mina hästar 1 gång/häst och dom har blivit helt friska och normala efter hans ingrepp. Den ena har varit jätte dåliga innan hans ingrepp. Jag har även sett honom fixa flera andra hästar....som också blivit återställda till normalt eller kanske till och med bättre efter det att han har utfört sin magi...

Så jag ska gräva runt lite och höra med folk om det är någon som vet när han ska uppåt nästa gång och om det är någon som har hans nummer så får NW ringa och prata med honom. För jag tror att hon kommer till rätta med problemen när han har gått igenom pållan.


Nä, nu måste jag sova....

Arbersdag imorgon och dottern ska till morfar medans jag arbetar så jag måste stiga upp tidigare än vanligt.

Av C☀ ♥ ☀ - 14 maj 2009 09:44

...rätt person till slut.

Har fått höra lite skvaller. Det snackas tydligen en massa skit om mig och dom som följde med mig från förra stallet.

Det första som jag tänker är......dom måste ha ett jävligt innehållslöst och tråkigt liv som en orkar slösa energi på att snacka skit om oss. Och det som är lite lustigt är att dom kan inte låta bli att läsa min blogg och kommentera det jag skriver mellan varandra och bakom våra ryggar.

YNKLIGT! Tycker jag.

När jag stog i det stallet så fick jag höra skitsnack om alla av alla....nästan. Och jag skulle kunna dra upp allt som alla sagt här så att ALLA skulle bli ovänner och det skulle bli ett jävla liv. Men jag går inte med skitsnack....har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Jag tycker att om det är något man har att säga om någon så är det ju personen i fråga man ska gå med det till....inte alla andra.

Det man inte vågar säga i ansiktet på berörd person bör man inte snacka med andra om.

Och.....den som snackar skit åt dig...kan du vara 100% säker på att denna person också snackar skit om dig.


Nya stallet är hästparadiset!

Bara så ni vet!!!

Hästarna är friska lugna och har slutat med alla de fula ovanor som dom höll på med i förra stallet. Och det är sanningen. Vi har super bra stämmning i stallet och ingen snackar skit om någon.


Ha en underbar dag!!!

Av C☀ ♥ ☀ - 9 maj 2009 09:32

Idag har jag haft morgon i stallet. Tänkte rida men det började regan så jag sket i det. Nu sitter jag hos min morbror och väntar på att han ska bli klar så att kan åka till min mamma. Sedan ska jag hem en sväng och gå med hunden. Sedan ska jag iväg och sola solarium. Efter det ska jag på spa med min morbror och efter det ska jag hem. Städa lite hemma och sedan åker jag och hunden till pappa. Där ska jag äta middag och så ska jag dricka lite smirnoff ice och kanske gå på krogen. Tänkte sova hos pappa så jag slipper åka hem mitt i natten. Hunden ska vara med pappa så han slipper vara ensammen hemma.

Så idag blir det full rulle....hela dagen.

Av C☀ ♥ ☀ - 7 maj 2009 09:41

Idag har jag haft morgon i stallet. Hästarna är så lugna jämfört med förra stallet. Dom står snällt och väntar och det är inget liv och stress. Nu längtar jag till stallet varje dag. Det är så fridfullt och skönt att vara där. Det har blivit jätte mysigt i fikarummet och stallet har fått en egen hemsida som MJ har gjort. Den är jätte fin.

Nu ska jag lägga ut den sista stallplatsen på bukefalos och se om vi får nå napp. Nästa vecka kommer häst nr 4:a. V 21 kommer min dotter. Det känns som om det är evigheter mellan gångerna som jag ser henne. Även sonen känns det länge....men han vet jag att han har det ra där han bor mm så det känns inte lika jobbigt att vara utan honom.


Efter jag fodrat hästarna så åkte jag till min morbror och färgade hans hår. Han är så störd över att han börjat bli gråhårig så han ska färga håret så fort han ser nå gråa hår. Tycker att han är lite löjlig. Han är ju 56år och då får man nog räkna med att håret kan börja gråna lite.


Min söta särbo sitter hemma hos mig och jobbar. Så ikväll får jag umgås lite med honom.

Av C☀ ♥ ☀ - 4 maj 2009 08:21

Idag har jag verkligen ingen lust att jobba....men jag ska...

Jag har varit så jävla trött hela helgen och typ sovit 10 timmar/natt och när jag vaknat har jag bara kunnat vara uppe en liten stund så har jag blivit svin trött igenn.

Jag är nästan säker på att det är allt snömögel ute som gör det. 

Har verit i Niemisel från fredag till lördag. Och då är vi ganska mycket ute. Och var vi än gick så var det massor av snömögel.

I och för sig så var jag trött redan i onsdags.....men jag vet inte...kanske var det snömögel redan då. Eller så är det något annat.

Idag ska jag till vårdcentralen efter jobbet. Dom ska ta nå blodprover. Känns jävligt gruversamt efter som att jag har tidernas sprutskräck.


Nu ska jag gå med min lilla hund.

Ovido - Quiz & Flashcards