Direktlänk till inlägg 15 december 2010

2010-12-15... Han har inte skickat barnet på 3 månader.

Av C☀ ♥ ☀ - 15 december 2010 11:28

Hejsan alla som undrar om jag slutat blogga.... Nej det har jag inte. Har bara gjort ett uppehåll pga att min dotters pappa har förvrängt det jag skrivit här och berättat det för barnet...och allt är givet vis mitt fel enligt honom.


Senaste nytt.

Dottern har inte varit här hos mig sedan 2010-08. Alltså nu 3 umjängen på raken som har uteblivit. Det har varit en jävla massa mailande mellan pappan och mig och till slut fick jag reda på att jag kunde begära verkställighet av dom. Så det är gjort.


Allt bottnar i att han påstår att jag är skyldig honom pengar för resor som kostat över 2000kr. Men det intressanta i kråksången är att han har inte räknat - för dom resor som varit billigare. Han är alltså dömd av tingsrätt och hovrätt att betala upp till 2000kr i resor / månad. Och när dom då kostat tex 2200kr (ofta dyrare för att han väljer att boka resan så tätt inpå avresedatum) och resan innan kostat tex 1300kr så tycker han att jag inte kan räkna tillgodo de pengar som är under 2000kr men om det blir över 2000kr så får jag en skuld. De gånger han har sagt att resorna varit dyrare så har jag förklarat att min ekonomi inte tillåter utlägg för resor och att vi kan välja ett annat datum så kanske det blir billigare. Men han har vägrat. Då har jag sagt till honom att om han inte kan ta den kostnaden så kan hon inte komma. Men han har tagit kostnaden och skickat henne men skrivit upp det på någon sorts skuldkonto på mig. De flesta resor har kostat under 2000kr i alla fall av dom som jag fått bokningsbekräftelse på. Men det spelar ingen roll enligt honom för det är bara jag som kan hamna i skuld till honom.

Nu påstår han också att han får räkna in förlorad arbetsinkomst och resekostnaden till och från hemmet i dessa resekostnader. Advokaten jag pratat med ang detta säger att om jag kan stå i skuld till honom så kan han stå i skuld till mig. Skuld räknas endera inte alls eller så kan den räknas åt båda hållen. När jag tog upp det här med förlorad arbetsinkomst mm med advokaten så tyckte hon det lät helt absurt. Lilla c ska vara hos mig torsdag till söndag första veckan i varje månad enligt domstolsbeslutet och vissa lov. Om han då inte kan skicka henne på torsdag fm pga att han jobbar....varför inte då skicka henne på onsdag kväll efter jobbet? Det vägrar han att göra. Jag har haft det på förslag till honom....men inte.


Han påstår att det är jag som bråkar...men hur skulle jag kunna ställa till det så att umjänget uteblir? Jag kan inte göra nått...bara sitta här och vänta på att hon ska få komma nästa gång.

Han påstår att jag inte bryr mig om Lilla c. Han måste ju vara korkad som tror att jag drar all genom tingsrätt och hovrätt och nu begärt verkställighet av dom....om jag inte bryr mig. Det är ju bara sjukt..... Om jag inte brydde mig så skulle jag ju inte gjort nått...då hade ju allt bara fått vara.

MEN JAG BRYR MIG och jag vill träffa mitt barn.


Allt detta har blivit för att jag blivit sambo. Jag och min sambo har separat ekonomi och jag har en skit dålig inkomst. Jag behöver inte betala så mycket i boendet (pga min låga inkomst) men jag har lika lite pengar kvar om inte mindre i slutet på månaden nu som när beslutet togs i tingsrätten och hovrätten. Och jag kan verkligen inte lägga pengar i resorna för då har jag inga pengar när barnet är här och resten av månaden när hon åkt hem.


Nu ska jag sluta för den här gången...ska försöka skriva oftare....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C☀ ♥ ☀ - 11 maj 2012 12:19

Problem som vanligt. Känns som att jag bara skriver här när det är problem. Jag har inte fått träffa min dotter i April....men hon åkte till sin farmor på påsklovet. Hennes farmor bor 5,5 mil ifrån mig...och jag fick inte ens träffa henne. Jo, ja...

Av C☀ ♥ ☀ - 5 mars 2012 18:46

Ja, vad ska jag säga... Har haft min dotter här hela sportlovet + ett par dagar extra. Helt underbart! Vi har ridit, vi har spelat spel, vi har pysslat, hon har varit med mig på jobbet mm... Vi har kul tillsammans och vi trivs väldigt bra til...

Av C☀ ♥ ☀ - 9 februari 2012 07:50

Idag har jag lite att göra.... Måste fixa hästarna innan jag ska åka till stan. Ska ev luncha med min sambo i stan. Ska på spa med min morbror. Ska på dans ikväll om det inte är snorkallt ute.   Helgen som var hade vi det lite jobbigt. -3...

Av C☀ ♥ ☀ - 30 januari 2012 13:06

Jag hade fått kommentarer från folk som ville att jag skulle börja skriva. Det finns tydligen dom som saknar mitt bloggande. Tack till er!   Jag ska göra ett försök att ta mig tid att ta upp detta.   Just nu finns det som inget speciellt att ...

Av C☀ ♥ ☀ - 2 februari 2011 11:39

Ja, livet går vidare. Efter att ha varit uppe i rätten (begärde verkställighet av dom) mot mitt X som jag har lilla C med så... Han fick i alla fall veta att han måste skicka henne men... Han ska ju betala upp till 2000kr /månad i resorna. Om r...

Ovido - Quiz & Flashcards