Alla inlägg under januari 2009

Av C☀ ♥ ☀ - 30 januari 2009 08:19

Igår hade vi stallmöte i stallet. Fixade med fodringarna för februari.

Sedan så frågade NW, LG och M? om jag kunde titta och hjälpa dom lite på ridbanan. Så det gjorde jag. NW´s häst var halt så där blev det inte så mycket. M? har ett jätte fint halvblod som är ganska ung...tror jag. Henne hann jag tyvär inte hjälpa just nå för LG behövde mig. Hästen såg jätte stressad ut och rusade runt i trav. Först sa LG att hon inte ville att jag skulle titta. Och då tittade jag inte så mycket....men lite. Såg att LG var påväg att ge upp för hon bara fick sitta och slita i hästen. Då frågade jag om jag fick prova.....det brukar handla om att man inte hittar rätt knappar när hästen gör sådär.

Hästen ska enligt ägaren varit riden typ varje dag och kunna gå i form i skritt och trav. Hästen kan inte gå på en volt hon tränger inåt hela tiden och när man lägger mot skänkeln så reagerar hon som en häst som aldrig kännt en skänkel...typ rädd....jätte stressad. Hon går knappt att trava med för tar du i henne med skänkeln så springer hon och är super stressad. Och jag provade på alla möjligta sätt men så fort jag bara nuddar i henne så blir hon stressad.

I skritten kan hon slapna av kortare stunder. Och då ser hon jätte fin och trevlig men såfort man måste lägga mot skänkeln för att hålla ut henne på volten så blir hon stressad. Så LG har sååååå mycket jobb framför sig med den hästen. Men jag tror att hon klarar det.


Idag 13:30 blir min lilla katt av med sina kulor. Vill göra det innan katt nr2 kommer hem (birma). Ska ha den på prov och går den bra med katt nr 1 och hunden så blir den kavr katt nr 2. Hoppas att det kommer att gå bra. Det är tänkt att katt nr 2 ska komma till mig i slutet av nästa v.


Nu ska jag ut med hunden och sedan ska jag åka till min mamma och dricka kaffe.

Av C☀ ♥ ☀ - 28 januari 2009 09:04

Jo, jag går på soc och får pengar just nu....men jag vill inte gå dit. Jag vill inte att hela min släkt ska betala mina grejer för att jag ska kunna behålla det jag haft. Men just nu måste jag ha det så. Efter som att försäkringskassan tagit halva min pension innan allt blivit klart med arbetförmedlingen (man får rehabiliterings ersättning eller nått sånt heter det när man går på rehabilitering) så har jag bara en halv inkomst att leva på. Det är inte kul.

Att sedan han bråkar varje gång jag ska ha umjänge med min dotter gör ju inte saken bättre. Som tur är så har jag min psykolog som jag går hos på samtal....för annars så skulle jag må ännu sämre än vad jag redan gör.


Det är också tur att jag har massor av förstående människor omkring mig som gör allt dom kan för att hjälpa mig.....annars skulle jag vara väldigt illa ute.


Men vad ska jag göra?

Det är ju bara att gilla läget som det är just nu och försöka att göra det bästa man kan. Jag kan ju inte göra på nått annat sätt. Jag måste ju överleva. Och han ska inte få knäcka mig...vilket han hela tiden försöker. Men han kommer aldrig att lyckas. Men visst är det jävligt tungt ibland men man får försöka att vara positiv i alla fall och ha så kul man kan och göra saker som får en att må bra. Mer än så kan jag inte göra.

Av C☀ ♥ ☀ - 27 januari 2009 10:49

Helgen har varit bra och 40-års festen var kul och trevlig med jätte god mat.


Jag har äntligen fått kallelse till arbetsförmedlingen så dit ska jag den 17/2.Hoppas att jag får göra nått kul på min arbetslivsinriktade rehabilitering.


Buggkursen var på söndag. Det var SKIT KUL!!!! 6ggr kvar. Har lärt mig grundstegen och 1 snurr. Längtar till näta gång.


Och så till rubriken....

Dottern skulle ha kommit nu 5-8/2 men det verkar inte bli nått. Som vanligt så bkar kan så sent så resorna överstiger det belopp som tingsrätten fastställt att han ska betala i resor och jag har inte råd att lägga pengar i resan för henne. Och han vägrar att flytta det till en annan helg.

Så vad ska jag göra?

Jag har redan lånat pengar flera gånger av flera olika personer så jag har privata skulder upp över öronen. Så att låna mera är helt uteslutet måste först börja betala tillbaka det jag redan nu är skyldig och har vait skyldig i flera månader.

Och nu vet jag att jag säkert kommer att få en kommentar om att jag har ju råd med häst, bil och buggkurs...borde jag inte prioritera resan för dottern i stället....

Men till er som tänker så kan jag bara åter igen säga dessa grejer kostar mig inte 1 kr. Min mamma betalar buggkursen, bilen och lite i hästen och min mormor och min pappa betalar också i hästen och bilen. Bara så ni vet. Och detta gör dom för att dom tycker inte att jag ska behöva göra mig av med allt jag äger och har.

Av C☀ ♥ ☀ - 21 januari 2009 08:03

Blev ganska länge i stallet igår kväll. Jag åkte från stallet ca 22:00. När jag kom hem var jag ut med hunden och sedan la jag mig i soffan för att kolla på film. Den ena filmen (Boat trip) hann jag se hela och så slog jag på Gustaf men den såg jag nog bara 10 min av sedan sov jag. Jag vaknade nu 08:00 fortfarande kvar i soffan och ont i hela kroppen. Hade jag legat som när jag såg den första filmen så hade jag inte haft det men när jag var upp och bytte film så la sig min lilla vovve och min katt där så jag tyckte att dom kunde ju få ligga där så jag la mig på den korta delen av soffan. STORT misstag. Jag har antagligen legat som ett Z hela natten.


Idag ska jag åka till stallet ca 13:00 för jag ska rida ut med tjejen från det övre stallet. Sedan skulle jag behöva städa hemma......men vi får väl se hur det blir med det nu när jag har såhär ont i kroppen. Troligast så blir det i alla fall bättre under dagen.....men man vet aldrig kan lika gärna bli sämre.


Nu ska jag äta frukost, gå med hunden och åka och tanka min bil innan jag ska till min mamma och dricka lite morgon kaffe.

Av C☀ ♥ ☀ - 20 januari 2009 17:25

särbo har åkt till vindeln för att jobba där till på torsdag. Meningen var att han skulle varit hos mig typ hela veckan....men, men...ändrade planer. Så han åkte dit vid 07:00 på morgonen och kommer tillbaka på torsdag kväll....om jag har tur.


Så nu är jag ensammen hemma. Inte kul när man ställt in sig på att få ha sällskap hela veckan. Det är som en annan sak när man vet att man ska vara ensammen...då går det som bra.

Till helgen ska vi på 40-års fest. Jag är inte så sugen på att åka av flera anledningar...men jag ska åka. Ska köpa med lite cider...för en gångs skull. 


Nu ska jag gå med hunden och sedan ska jag åka till stallet.

Av C☀ ♥ ☀ - 19 januari 2009 15:15

Min söta särbo kom igår till mig. Idag har det som inte varit nått speciellt bara ganska vanlig dag. Jag har bokat hovslagaren så hon ska komma och sko min häst den 27/1 kl: 17:00.


Min söta särbo ska byta bil. Han har varit till toyota och dom kan tänka sig att ta as volvon i inbyte och så ska min söta ta en toyota avensis...givet vis får han lägga pengar i mellan också.


Jag har fått en kallelse till sunderbyns sjukhus (kirurgen). Nu ska dom äntligen börja utreda vad som är galet med mitt högerben.

Min axel har dom kollat och dom ska även kolla den med ultraljud. Jag skulle även vilja att dom kollade på min armbåge och min handled på höger arm för jag har onte där också. Jag fattar inte varför kroppen ska krångla så jävla mycket.


Jag har kört min lille bror till flyget idag. Han har varit i luleå ca 1 vecka. Undra när han tänker komma nästa gång.


Jag har varit och hälsat på min pappa. Han var trött idag. 


Jag har kväll i stallet och jag ska ut och rida en liten runda med en tjej från det övre stallet. Jag har ridit ut med samma person nu 3 eller 4 dagar i rad. Det är kul att hitta någon som är i stallet typ samma tider som jag och som rider varje dag. Jag stöter inte ihop med nästan någon i stallet. Inte någon som jag kan rida med. Endera kommer jag före alla eller så är jag efter alla. Hon som jag rider med har en häst i övre stallet och den har varit skadad så hon håller på att rida igång den så hon rider ut med honom varje dag. Pga skadan får/bör hon inte rida på ridbana eller i ridhus ännu.


Min häst verkar trivas bättre och bättre i stallet. Igår när jag red henne gick hon jätte bra så jag hoppas att hon har en bra dag idag också. Imorgon tror jag inte att jag ska rida det beror på om jag får sällskap eller inte. På torsdag och lördag är jag ledig från hästen. Jag ska i och för sig ge morgon på lördag men jag behöver inte göra nått mer. På fredag kommer min tremännings barn till stallet ca 14:30. Så då blir det lättare ridning på ridbanan och kanske att dom får prova lite beroende på underlaget och på vilket humör min lilla pålla är på.

Av C☀ ♥ ☀ - 18 januari 2009 04:58

När jag började kolla kontot så hade jag lite mera än jag trodde...så jag fyllde på telefonen lite. Jag skulle ha varit i stallet och gett kväll igår men typ när jag var påväg så ringde dom från stallet och sa att dom kunde ge kväll så jag behövde inte åka ut. Så jag åkte till min mamma och vi beslöt oss för att gå ut på krogen.


Jag var nykter som vanligt. Drack bara cola hela kvällen. Det var skit kul. Stog på dansgolvet hela kvällen. Träffade endel människor som jag känner. Såg min dotters pappas kusin. Blev lite förvånad att se honom för jag trodde att han satt inne.....men tydligen inte. Såg vid ett tillfälle då han stog en bit ifrån mig hur han pekade åt mitt håll och så pratade han med en tjej och när han hade pekat så tittade hon.....så det var väl nå skvaller om mig säkert. Jag hälsade på honom när han gick förbi mig på dansgolvet men han hälsade inte tillbaka... Så jävla löjligt. Bara för att jag inte är tillsammans med han kusin nå mer och så har det säkert med boendetvisten som vi är inne i....Men nur svårt är det att bete sig som en normal jävla människa och säga hej? Tydligen så är det jävligt svårt för vissa....men samtidigt är jag inte direkt förvånad. Det är så jävla löjligt låg och barnslig nivå så man.....får inga ord. Men, men....jag skiter ju i det.....så lever jag säkert längre.


Körde hem min mamma och en kille (M) som är kompis med min mekaniker. Och nu är jag hemma och ska försöka sova. Idag när jag kom från stallet så låg jag och kollade på tv och somnade en stund...så det är säkert därför jag fortfarande är pigg...eller piggare än vad jag varit om jag inte hade sovit på dagen idag.


Jag har nästan roligast när jag är ut nykter.....och så slipper jag vakna upp bakis. Men det är kul att gå ut och dansa. På söndag nästa helg så börjar buggkursen. Jag tror att det var 7ggr och vi håller på 1,5 tim varje gång. Det ska bli skit kul. Hoppas bara att danspartnern som jag fått är seriös och är där för att lära sig och inte är där för att flirta. Har hört att det är ganska vanligt att gubbar går såna kurser för att flirta. Men det lär jag så märka ganska fort hur det ligger till. Blir det nå gorm så tänker jag säga till att jag vill ha en annan partner. Jag kommer att vara där för att lära och inget annat.


Nu ska jag sova i typ 4 timmar och sedan ska jag upp till stallet för jag ska möta en tjej i stallet och vi ska rida ut tillsammans.

Av C☀ ♥ ☀ - 17 januari 2009 16:43

Vad trött jag blir...

Jag har halebop kontantkort och då ska det vara så att om man laddar det med minst 200kr/månad så ska man smsa gratis i 30dagar och man ska ringa gratis till dom som har halebop. Jag laddade telefonen med 200kr förra månaden kan även vara så att jag har laddat den en gång till för 100kr. Jag har inte fått nått meddelande att sms perioden är slut. Men nu när jag kollade mitt saldo så står det att jag ringer för 1,99kr till alla och att mina sms kostar 69öre/st. Så nu fattar jag inget...för det borde inte vara såhär. Har skrivit till halebop och frågat men det dröjer väl till efter helgen innan jag får veta vad som är fel. Så nu måste jag fylla på den här jävla telefonen....men jag har inte råd...för jag får pengar på måndag. Men jag kan ju inte vara utan telefon hela kvällen och hela dagen imorgon. SUCK!!!


Jag har haft såna här problem vid ett par gånger tidigare men då har det varit halebops fel och dom har kompenserat mig. Men jag behövde verkligen inte detta idag...nu...

Ovido - Quiz & Flashcards